fredag den 16. april 2010

Mister Softee


Alle mulige er i Amerika. Der er nogen, der bor der (dem savner jeg), og nogen der er på besøg (dem savner jeg også, men rimelig meget mindre), og vildt mange der lige har været der (de havde en god tur), og en del der står og ligger inde med en flybillet til det skide æble. Jeg bruger en stor del af min vågne tid på at være misundelig, og det er ikke engang fordi jeg har min pubertære udlængsel i behold, jeg synes København er en djævelsk fin by for søde mennesker, men ak! Rosanna (hun har lige været der) siger, at det er fordi de var alle mulige, der holdt et kæmpe møde i oktober i Herning Messecenter om hvordan de bedst kunne gøre mig misundelig. Det virker ikke helt usandsynligt, jeg ser resultater all over the place. Men jeg har brugt min tur, og lige da jeg kom op af den offentlige transport i de flittiges egen by købte jeg en is i en af de isbiler, der kører rundt og rundt og spiller den melodi, som min ven Mads Peder Lau siger er børnelokkernes internationale nationalsang. Mister Softee-ismanden er heller ikke en snack, man ville have lyst til at møde i en mørk gyde. Vi mødte en flink amerikanerdame, hvis bror havde haft sådan en Mister Softee isbil. Vi stod og hang på gaden med hende og følte os mægtig hippe. Især da hun fortalte om sin far, som hun ikke var alene om at mistænke for at arbejde for CIA. Hun var fra Vermont, og det er åbenbart der, alle agenterne bor. Han var altid hemmelig i betrækket, når der skulle snakkes job. Men det var mere det, at hendes bror havde haft en Mister Softee isbil, som han stod i nede ved en strand og solgte masser af is fra og masser af kokain fra også. Så havde den flinke amerikaner en lillesøster, som var grænsesøgende, og som tog sin brors kokain og hældte det ud i havet. Der var ikke betalt for det kokain, og så måtte broren meget hurtigt flytte. Mindre end Tyskland kunne ikke gøre det, og han bor der endnu. Lillesøsteren har meget store gaver med, når hun besøger ham. Jeg ville ønske, jeg kunne lave en lille knap, man kunne trykke på, hvis man ville høre Mister Softee-melodien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar