onsdag den 7. april 2010

Grenå


Vi har set nyheder. Det er en service for folk, der er løbet tør for small talk: "Meget stor laks i Varde å!", "Afdød person var flink i halvfemserne! (Vi taler med et øjenvidne, der var der selv)", "Lama på fri fod". Vi er ikke løbet tør for små ting at tale om. Engang på Din nye ven talte jeg med en person, der havde været med til at udvikle nye koncepter til tekst tv. En af ideerne elskede jeg: muligheden for at taste sig frem til hat og briller på fjernsynsskærmen. Lige der hvor hat og briller naturligt ville sidde på en nyhedsvært, hvis ikke de var lavet i kulørt og takket tekst tv-grafik. Jeg siger ikke, om det findes.

Journalistik er en sær sport for folk, der snakker hurtigt. Jeg kan lide mange af dem. Jeg har hørt om, at de optager alting og afspiller det 20-30 % hurtigere, så de bedre kan følge med. Selvfølgelig er det ikke alle journalister; der er også dem på DK4. Der er der ro på. Når de gennemgår en campingvogn i Campingmagasinet, er det som at være fastligger selv. Man føler næsten det mega fortelt og de stramme barduner, knirken fra gyngesofaen og knitren fra engangsgrillen. Jeg glæder mig til sommer, så skal der camperes igennem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar