lørdag den 27. februar 2010

Aldabra


Så i morges vågnede jeg på en sofa på Østerbro og gik hjem til Vesterbro. På vejen dryssede jeg ind i en boghandel, og så kom der en fransk dame, der var helt vild. Hun skulle låne ekspedienten en gammel grøn bog, der hed Øen med kæmpeskildpadderne. Ekspedienten måtte låne den i op til et år, for den bog var åbenbart fantastisk (med tryk på -stisk) ligesom øen og skildpadderne. Damen hev sig i halskæden og den guldskildpadde, der hang i den, og sagde "spørg mig ikke om Aldabra! Spørg mig ikke om skildpadderne! Jeg har været der, jeg har taget blodprøver på skildpadder, der er 100.000, det er fantastisk", og så snakkede hun længe om engang, der var en rotte, der sad fast i en lun printer på Aldabra, og hvordan de otte mennesker, der bor på øen løste dét problem. De er meget løsningsorienterede på den ø. Det er verdens største koralatol. Hun havde pels og perlemorslæbestift og altså skildpaddehalskæde på og har vist en butik på Værnedamsvej. Der vil jeg gerne købe et eller andet.

1 kommentar:

  1. Walla for en sej dame. Jeg vil så længe gerne låne nogen noget i op til ét år.

    SvarSlet